Monday, January 4, 2010

its a brand new day..

tahun 2009 dah berlalu..mcm2 happen sepanjang tahun tu n mcm2 dugaan mcm2 perkara yang byk mengajar aku erti sabar..maaf... tp aku bukan org yg memaafkan dan lupa yer..i forgive but i never forget..tp bukan aku berdendam cuma aku beringat supaya aku x lupe perkara yg jadi pd aku.. tahun 2009 juga tahun yg byk menguji hubungan aku n suami.. yelah rumahtangga mana tak dilanda badai kn? but we survived..
tahun 2010 pulak aku dah mula azam baru..nak jd ibu yang semakin baikk..sebelum ni baik gak tp nk jd lebih terbaik tuk anak2 aku..kurangkan tgk tv..lebihkan melayan anak2.. esp coz diorang dah msk skool tahun ni.. nak jadi isteri yang baik dan solehah..nak bertimbangrasa..dengar cakap suami..aku akan cuba yang terbaik utk suami n anak-anak..coz i love them so much.
Sebagai pekerja ehem..ehemm..aku nak jadi pekerja yg lebih efisien..rajin..bertanggungjawab..
kurangkan ber-fb..(alamak boleh ker..) kurangkan yer.. aku nk tingkatkan usaha aku ... caiyok..caiyok to myself..
ha..aku plk dah niat utk menutup aurat rambut2 ku ini utk tahun 2010.. its a new start, new beginning 4 me.. insya-Allah.. aku nk sentiasa lengkapkn diri dgn solat 5 waktu yg wajib.. insya-Allah.. menunaikan tanggungjawab aku pd Allah.. tanggungjwb yg selama ni selalu aku abaikan.. ini azam aku utk tahun 2010..memperbaiki diri aku... menjadi manusia, isteri dan ibu yang solehah dan lebih bertanggungjawab... tegurlah aku sekiranya aku tersilap...sbb dari situ aku dapat belajar dan lebih berhati-hati dlm membuat keputusan dan tindakan...
Ya Allah..ko bimbinglah hambamu ini kejalan benar..dan jgnlah tinggalkan diriku ini... tanpa bimbingan darimu ya Allah aku mudah tersasar dr jalanmu..amin..
utk papa..mama janji akan jd yg terbaik dan sentiasa menyokong dan membantu papa.. bimbinglah isterimu ini..
utk anak2 mama.. mama akan berubah dan lebih bertanggungjawab..berusaha menjadi ibu yg lebih baik utk kamu semua....
semoga tahun 2010 akan lebih manis dan membawa kejayaan pd kami sekeluarga..

No comments:

Post a Comment