Monday, July 11, 2011

Salam..

Fuhh.. dah lama tak update blog nih. makan bulan2 jugak lah kan.. dah bersawang aku rasakan..sebabnya aku bercuti pantang..so berpantang update blog jugak ler..tapi update fb takpe.. :p
7hb April 2011, aku telah melahirkan seorang puteri.. dan kami namakan puteri ini Amanda Zahra..seronoknya Allah jer tahu.. lengkaplah family kami dapat sepasang lelaki dan sepasang perempuan.. Alhamdulillah..Maha suci Allah yang memudahkan perjalanan hidup kami...Aminn.
Aku dah start naik kerja semula.. busy menyiapkan banyak kerja-kerja yang tak setel sepanjang 3 bulan aku cuti nih.. makk aihh bunyinya cam lama kan? 3 bulan tuh.. tapi kalau korang duduk rumah rasa kejap jergh.. tapi puas hati sebab dapat jaga baby sampai 3 bulan...
walaupun busy tapi tangan nih gatal gak nak update blog nih..takper.. aku update kejap jer....okeh time to upload bb Manda punye pictures.. oh ye nih first time aku bersalin awal 36 minggu.. Dr kata border line.. so boleh diterima... x sabar baby ni nak tengok dunia rupanya..
meh tengok bb Manda..


ini Amanda Zahra selepas dilahirkan, seberat 3 kg...


Amanda Zahra semasa dibawa pulang dari hospital...


Amanda Zahra sebulan usianya.. Alhamdullilah...


2 bulan, semua rambutnya selamat dicukur...


3 bulan .. 5 kg... semangatttt kann??.. :D

bb Manda nih masa lahir sangat lebat rambut die.. Jadi lepas pantang hari tu, aku dengan bantuan atuk dan nenek bb Manda telah mencukur semua rambut dia.. Maka botaklah kejap princess aku ni.. tapi oleh kerana asalnya rambut die ni lebat so sekejap jer, rambut dia dah tumbuh balik..Raya yang akan datang nih sempat jugak lah rambut dia tumbuh lebih lebat..
Penerimaan abang-abang dan kakak nya pulak.. esp kakaknya lah kan.. sangat positif.. Lana sangat sayangkan adiknya, sikit-sikit dia cium..sikit-sikit peluk.. so tak risau sangatlah.. cuma kesian part susu badan tuh.. Lana memang masih menyusu badan, jadi bila dah ada adik nih dia terpaksa sabar sebab priority susu ini of course lah pd bb Manda.. tp dia kakak yg baik.. sabar jer.. hehehe... bagus anak mama nih.. Abang-abang pulak memang seronok dapat adik baru.. Adam suka cium bb Manda dan Zachary pulak suka nak dukung tp tak larat arr.. Rumah pulak makin bising.. sebab princess aku nih memang kaki menjerittt... suara die sangat kuat... vokal baik punya...
Penat memang penat yer.. 4 orang anak dalam umur aku yang dah 3 series nih sekarang tapi kawan-kawan.. semua ini berbaloi ye.. BERBALOI.. bila balik rumah tuh letih macam mana pun
rasa sejukkkk hati nih... so kesimpulannya beranaklah ramai-ramai.. Anda pasti bahagia.. :D

(p/s: tolong jangan tanya bila aku nak tambah bilangan anak lagi yer.. jawapan yang pasti.. cukuplah apa yang ada.. Alhamdulillah.)

No comments:

Post a Comment