Monday, January 24, 2011

Zoo Visit

Ahad lepas , aku dan Nahar bawa anak-anak kami ke Zoo Melaka. Dah berapa lama aku tak melawat Zoo Melaka.. paling last pun masa anak dara dulu..:p. Ni anak dah nak masuk 4 baru nak gi melawat zoo.. kategori mak orang dah..ahaa..better late than never khen..
Aku nak buat comparison pasal zoo ni dulu dan sekarang, memang aku tak ingat keadaan zoo nih dulu.. maybe dr segi kemudahan kot..banyak skit toilet kt area zoo nih.. kerusi2 pun ader..bersih skit, bau-bau tuh standard ler..takkan korang nak binatang-binatang ni bau cm kedai lovely lace yer tak?
tapi yang tak bestnya, anak-anak aku sangat jakun hokeyy.. penakut tul.. paling penakut si Zachary.. Adam steady je mula-mula.. pastu start takut bile nampak monyet-monyet yg berkeliaran kat situ... Zachary dari awal masuk zoo sampai habis duk pegang baju aku..apaaraa.. mmg samseng kampung tul ;D tapi paling sporting anak dara aku... sangat excited..kalu dia takut pun dia cuma cakap haa babap dia mama..babap die.. hehehe..cute jer...
kiteorg tak dapat nak tengok semua binatang2 kat situ sbb budak-budak nih dak ketakutan..merengek2.. aku lak dah letih jalan... maybe dlm sejam setengah jer kiteorg dlm tuh.. rasa rugi lak.. takper next time leh repeat lagi kan? Zoo kat Melaka jer.. Mula-mula, bagi gak idea nak masuk Taman Buaya tapi laki aku tak bagi k.. dia kater aku ngandung tak elok tengok buaya (??) habis tuh tengok binatang lain boleh ker?? ker binatang lain tak huduh cm buaya..? apa-apa jerlah papa oii....
Lepas habis melawat zoo, Kiteorang terus gi McDonald Ayer Keroh.. family aku (Mak and adik-adik) dah der kat sana, Kak eda n family pun ade... Ini acara makan-makan lak, siapa lagi kalu bukan Siti Rohani bte Ayub a.k.a Mak aku ler menaja makanan utk hari itu.. thanks mak.. muahh..
Okeylah aku attachkan gambar-gambar zoo visit hari tuh...

Mama (gemuknye i... isk..isk..) lana n Jack.. Adam malas nak posing..sibuk tgk giraffe time nih



Everyone is stressed out except my anak dara..look at her..cool huh ...


haa..like father like dotter.. siap peace che' Bedah aku nih...


Penutup segala gambar pada hari tuh..mak buyung n anak dara nye.. actually belakang tuh kandang harimau.. amik gambar dlm keadaan takut-takut sebenarnya.. takut kalau-kalau harimau kat belakang tuh lompat n terkam... imaginasiii..makk aii kalah steven spielbergnyer cite...ada electric fences lah around kandang nih..mak terlebih panikk lak..he3...

Banyak gambar-gambar lagi tp malas aku nak upload..kalu ikut hati nak upload semua, kang korang kater cm album gambar lak bukan belog.. :D
kesimpulannya, Zoo Visit hari tuh berjaya gak dilaksanakan wlpn anak2 jantanku sgt sensitif.. drama king tul diorang nih.. pastu dah tiba kat McD, Okeylah pulak...
okey till my fingers meet this keyboard again... chow.

No comments:

Post a Comment