Tuesday, April 24, 2012

Saturday Night "Fever"

Ini bukan cerita John Trovolta dan bukan cerita mencucuk langit atau disko Ini cerita keluarga En. Asrul aka keluarga saya. Sabtu minggu lepas adalah minggu demam sekeluarga, anak-anak aku demam, batuk dan selsema. sedih.. Adam demam dan admit hospital. Zachary demam. Lana demam. Manda pun demam. Dugaan sungguh.
Aku dan Nahar bergilir-gilir ambil cuti nak jaga anak-anak. Last-last kami berdua pula yang demam. Serentak pulak tu. Itu lagi dugaan. Bayangkan nak jaga diri sendiri pun tak larat, inikan pulak nak jaga 4 orang anak.. aduhaiiii memang tortured betul, fizikal dan mental.
Masa demam tu, masing-masing tak larat nak drive, badan dan pinggang mcm nak patah. Terus call mak aku suruh datang. Adik aku terus bawak aku dan Nahar ke klinik. Sampai kat klinik nasib baik tak ada orang, Dr. terus ambil suhu badan.. Aku 39.8 dan nahar 38.9 Perghh.. doktor terus suruh makan ubat time tu jugak.
Mula-mula gerun jgk takut denggi sebab badan sakit-sakit, tapi Doktor cakap denggi biasanya lepas 3-4 hari lepas demam baru terasa sakit-sakit badan. Alhamdulillah.. kalau denggi dan kena admit hospital laki bini tak ke haru tuh? Then anak-anak? kesian anak-anak. Ya Allah nasib baik tak ada apa-apa. Doktor terus bagi ubat demam dan antibiotik. Terus makan dan balik rumah, berehat. Anak-anak mak tolong jagakan.
Doktor bagi ubat yang kuat agaknya, malam tuh terus rasa beransur okeh..
Aku pun berharap kami sembuh cepat sebab fikir taknak anak-anak pulak berjangkit dan fikir jugak siapa nak jaga diorang kalau kami berdua jatuh sakit.
Mungkin ini dugaan Allah kepada kami sekeluarga. Sekarang semua dah makin baik.
Dan aku harap janganlah jatuh sakit macam ni lagi.
Tak sanggup sebab fikirkan anak-anak.

Ya Allah Kau berikanlah kami sekeluarga kesihatan yang baik.
Ya Allah ampunkanlah dosa kami.
Ya Allah perkenankanlah.

2 comments: